لیبل الکترونیکی - ELS

لیبل الکترونیکی - ELS
تصویر روبرو  برای همه ما آشناست. قیمت گذاری های جدیدی که با رنگی متمایز مشخص شده اند، تخفیف هایی که نمی دانیم هنوز معتبرند یا تاریخشان گذشته و مشتری بلاتکلیف که با وجود تمام این توضیحات مدام انتظار عبور فروشنده ای را می کشد که قیمت کالا را بپرسد...
این انتظار برای دریافت اطلاعات صحیح به خصوص در مراکز خریدی که ترافیک مشتری بالاتری دارند برای کسی خوشایند نیست، شاید در فاصله زمانی این انتظار نظر مشتری عوض شده و یا به علت محدودیت زمانی که دارد از خرید منصرف شود. اینکه این زمان چقدر کوتاه است یا مشتری چقدر کم حوصله خیلی مهم نیست، موضوع مهم برای شما که یکی از صاحبان این فروشگاه هستید فقط یک چیز است... مشتری از خرید منصرف شده... و جبران این موضوع به راحتی امکان پذیر نیست.
هنگامی که در جایگاه مشتری باشیم با توجه به زمانی که بر سر عدم اطلاع درست از قیمت یا حتی مشخصات کالا سپری می شود و گاهی معطلی بی مورد و نرسیدن به نتیجه مطلوب تجربه خریدی ناخوشایند را خواهیم داشت که شاید باعث شود دیگر هیچ گاه به چنین فروشگاهی مراجعه نکنیم. این ناخشنودی و عدم رضایت کاملا منطقی و به جاست و هیچ ایرادی به مشتری وارد نیست.
اما وقتی در جایگاه مدیریت فروشگاه قرار می گیریم موضوع کمی متفاوت خواهد بود. هر روز برنامه های زیادی در حال اجرا هستند، تلاش مداوم و مکرر جهت بهبود رفاه حال مشتریان و کارکنان، نظم و نظافت فروشگاه و در کنار تمامی این موضوعات یکی از اصلی ترین رویدادهای هر فروشگاه تغییر و به روزرسانی قیمت اجناس است.
نیروی انسانی دقیق و زیادی که به سرعت در حال انجام و اجرای برنامه تغییرات قیمت هستند، از خستگی ها و انرژی زیادی که در این مورد به کار می رود و حتی کاهش بهره وری نیروی انسانی که بگذریم، عدم نتیجه مطلوب و از دست دادن مشتری اصلا خوشایند نخواهد بود. حال اگر این نارضایتی مشتری جز عدم بازگشت مجدد وی اتفاقات ناخوشایند دیگری را رقم نزده باشد.

چاره چیست؟

این روزها تکنولوژی با سرعتی باور نکردنی سایه اش را بر زندگی روزانه همه ما انداخته است. حتی اگر جزو افرادی باشید که نسبت به تاثیر شگفت تکنولوژی بر برنامه های روزانه شان دل خوشی ندارند اما باز هم با این واقعیت روبه رو هستیم. تکنولوژی چه ما بخواهیم و چه نه در همه جا حضور دارد. خبر خوش آن که این بار با حل واقعی برای یک مشکل واقعی نمایان شده است. شاید وقت آن رسیده باشد تا در مورد سیستم جدید قیمت گذاری به خصوص در فروشگاه های بزرگ بیشتر بدانیم، این اطمینان را به شما می دهیم که جذابیت موضوع بسیار زیاد است اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید. شاید حدس زده باشید که درباره چه چیزی صحبت می کنیم؛ لیبل های الکترونیکی... قطعات کوچک، سریع و دقیقی که تمام بار قیمت گذاری های شما را در کمترین زمان ممکن و فقط با خواست شما انجام می دهند.
لیبل های الکترونیکی یا به اصطلاح ای-لیبل (ESL) از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی برای سهولت مدیریت فروشگاه هاست که هم خشنودی و تجربه یک خرید بی نظیر برای مشتری را به همراه دارد و هم رضایت خاطر و آسایش مدیریت فروشگاه.
حال کمی بیشتر درباره لیبل های الکترونیکی یا همان ای-لیبل (ESL) توضیح می دهیم.
لیبل های الکترونیکی تراشه های الکترونیکی کوچکی هستند که معمولا اندازه هایی بین 10*40*30 میلیمتر تا 20*160*120 میلیمتر دارند. این تراشه ها در دو نوع ضد آب و معمولی در بازار موجودند و انواع مختلفی دارند. هر لیبل الکترونیکی یک باتری و یک باتری بک آپ دارد. باتری این لیبل ها با هر بار ارتباط با آنتن و اعمال تغییرات و به روز رسانی به صورت خودکار شارژ می شود، و عمر آن حداقل ده سال است و تعویض آن نیز فرآیندی سریع است که در محل استفاده از آن ها و به راحتی انجام می پذیرد. لیبل های الکترونیکی یا ای لیبل ها(e-lable)  از طریق تراشه موجود در قاب پلاستیکی شان با نرم افزار موجود در سرور ارتباط برقرار کرده و از آن دستور می گیرند. نرم افزار مخصوص لیبل های الکترونیکی یا همان ای لیبل ها به نرم افزار فروشگاه متصل شده و با هماهنگ سازی اطلاعات موجود اطلاعات مورد نیاز را به ای لیبل شما می توانید با یک آموزش ابتدایی و ساده کار با این قطعه را یاد بگیرید. 
علاوه بر لیبل ها شما به یک آنتن نیز احتیاج دارید. آنتنی که رابط بین نرم افزار شما با لیبل های الکترونیکی یا ESL ها به شمار می روند تقریبا مساحتی معادل 700 متر مربع را در شرایط بهینه پوشش می دهند. حال به سراغ نرم افزار می رویم و اطلاعات مربوط به هر لیبل را با توجه به بارکد غیرقابل تغییری که روی هر لیبل ثبت شده تعریف می کنیم. دقت کنید که این بارکد ثبت شده به نوعی شناسه هر لیبل به شمار می رود که روی هریک از آنها به صورت یکتا تعریف شده است. تنظیمات اولیه شامل نام محصول، قیمت محصول، تخفیف یا فروش ویژه و سایر موارد (معمولا تا 80 عنوان) را بر روی لیبل الکترونیکی یا ای لیبل(ESL) در نرم افزار تنظیم و ثبت کنید. . لیبل های الکترونیکی یا ای لیبل ها (ESL) با یکدیگر و با سیستم نرم افزاری شما در ارتباط خواهند بود. اطلاعات از طریق آنتن نصب شده در مرکز محل استفاده از لیبل های الکترونیکی به آن ها انتقال یافته و نمایش داده می شوند. در طی اجرای اعمال تغییرات شما می توانید بدانید که کدام یک از لیبل های الکترونیکی به درستی موارد مورد نیاز را دریافت نکرده اند. این اتفاق معمولا زمانی روی می دهد که در مسیر ارتباط آنتن با لیبل مانعی وجود داشته باشد. راه حل چیست؟ اگر تعداد زیادی از لیبل های شما در این محدوده قرار داشته باشند با نظر و موافقت کارشناس می توانید از آنتن دیگری نیز در این محل استفاده کنید، اما راه حل دیگری نیز وجود دارد، استفاده از دستگاه های جمع آوری اطلاعات یا همان PDA ها. شما می توانید لیبل های الکترونیکی یا ESL هایی را که دور از دسترس آنتن هستند یا به هر علت دیگری به درستی به روز نشده اند را شناسایی و با اسکن شناسه بارکد آن ها توسط PDA مخصوص آن اطلاعات را در اندک زمانی مبادله و ESL ها را به روز کنید. توجه داشته باشید که شما در هر ساعت می توانید 8000 لیبل را به روز کنید و این از نظر زمانی بسیار قابل توجه است. 
علاوه بر این هر لیبل الکترونیکی یا ای لیبل(ESL) با توجه به نوع آن دارای محدوده پاسخگویی خاصی است و شما باید هنگام خرید و جانمایی آن ها این موضوع را در نظر داشته باشید، پس از تنظیمات اولیه و جانمایی لیبل های الکترونیکی یا ای لیبل ها(ESL) شما فعلا کار دیگری برای انجام دادن ندارید. تا زمانی که فصل فروش ویژه و یا تغییر قیمت ها فرا برسد، حال فرایند طاقت فرسای تغییر لیبل ها دیگر به آسانی و در چند دقیقه قابل انجام است. کافی است شما به سراغ نرم افزارتان رفته و مقادیر تعریف شده برای لیبل های الکترونیکی یا ای لیبل ها(ESL) را تغییر دهید، ظرف مدت چند دقیقه تمامی لیبل های الکترونیکی یا ای لیبل ها(ESL) به نمایش اطلاعات جدید محصولات می پردازند.
احتمالا از این پس هیچ مشتری به علت عدم اطلاعات درست و شفاف قیمت محصولات فروشگاه شمارا ترک نخواهد کرد، حال با خاطری آسوده می توانید به سایر موارد مرتبط با ایجاد یک تجربه عالی خرید برای مشتری بپردازید.
 
1395/04/28

عضویت در خبرنامه: