مدیریت مال های تجاری

مدیریت مال های تجاری
مدیریت و بهره برداری مراکز تجاری یک موضوع رو به رشد است . مرکز تجاری و بازارهای خرده فروشی در تمام دنیا به سرعت روبه رشد است.بنابراین بحث مدیریت و بهره برداری کارآمد مراکز تجاری یک اصل مهم در راستای رونق گرفتن و بهبود عملکرد مراکز تجاری در سراسر جهان می باشد.
مدیریت مراکز تجاری شامل مدیریت امکانات، مدیریت امور اداری و مالی، امنیت، بازاریابی، اجاره تمام توابع و الزامات مربوط به مجتمع تجاری و ...  می باشد.
در زمان های گذشته مدیریت مراکز تجاری بدون بررسی  مشاور، میلیون ها دلار جهت رونق این مراکز خرج میشد. در حالی که نسل جدید با استفاده از تیم مشاور و هزینه های کمتر و همچنین با توجه به نیاز مشتریان و خریداران سعی در رونق و پیشرفت این مراکز اقدام به بهره برداری صحیح و کارآمد از مراکز تجاری کرده اند.
مدیریت و بهره برداری از مجتمع های تجاری که علاوه بر کاهش هزینه ها، با افزایش رونق اقتصادی مراکز همراه است. اما باید توجه کرد که این بهره برداری اصولی است که باعث کارامدی آن میشود.
 
اصول قابل ذکر در بحث مدیریت مال های تجاری
- موقعیت مراکز
- ناحیه بندی
- تبلیغات و بازاریابی با اصول صحیح
- خدمات و امکانات
- مدیریت مالی و حسابداری
 

موقعیت مراکز

یکی از مهمترین عواملی که نقش اساسی در موفقیت و رشد یک مرکز تجاری اداری دارد موقعیت موقعیت  مال می باشد.برای آشکار سازی موقعیت مناسب برای راه اندازی مال های تجاری، جمعیت، سطح درآمد، میزان تردد و نحوه ی تردد مشتریان فاکتور های اساسی می باشند.
 
از اهداف انتخاب موقعیت مناسب برای مراکز تجاری می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
جذب مشتریان بیشتر
جذب ارائه دهنده خدمات قدرتمند
جذب برند های برتر
مقابله قوی با رقبا
ایجاد تصویر ذهنی قوی برای مشتریان
 

ناحیه بندی

به طور کلی مشتریان مال های تجاری در دو دسته جای دارند. مشتریان متمرکز و مشتریان بی انگیزه. به طور کلی موقعیت مراکز باید به گونه ای باشد تا بتوان از مشتریان بی انگیزه ، مشتریان متمرکز  حاصل شود که هر دوی این مشتریان برای مراکز تجاری با اهمیت هستند.
منطقه بندی یعنی تخصیص فضا های مشخصی از مراکز تجاری و قرارگیری هر برند و محصول در جایگاه مناسب خود که توسط بهره بردار توسط فرمول خاص انجام می گیرد. در این صورت اگر ناحیه بندی به طرز صحیح و درست صورت گیرد باعث افزایش رونق و فعالیت مراکز تجاری می شود.
 
 

تبلیغات و بازاریابی با اصول صحیح

تبلیغات هدفمند باعث افزایش و رونق فعالیت مراکز تجاری می شود. تبلیغات می تواند به صورت برگزاری مراسم های فرهنگی ، اجتماعی و یا مذهبی  و یا برگزاری مراسمی جهت رونمایی از یک برند جدید و یا محصول جدید و یا دعوت از اشخاص سرشناس  جهت افزایش بازدیدکنندگان و خریداران و غیره...
 

خدمات و امکانات

خدمات و امکاناتی که مراکز تجاری و اداری میتوانند به مشتریان و بازدیدکنندگان خود ارائه دهند میتواند باعث افزایش وفاداری مشتریان گردد.
 
- برخی از خدمات جهت جذب بیشتر مشتریان
اپلیکیشن و وبسایت مجتمع تجاری اداری
بخش روابط عمومی جهت راهنمایی مشتریان
بخش بندی, هدف گیری و تعیین موقعیت (STP)
تخفیف در خرید و بهره مندی از مزایای دیگر برای مشتری
کنترل ترافیک
 

مدیریت مالی و حسابداری

مدیریت مالی, کسب و تامین نیاز مالی و مدیریت دارایی مرکز تجاری را برعهده دارد, علاوه بر این موظف به شناسایی و مدیریت ریسک مجموعه می باشد. مدیریت مالی مستلزم برنامه ریزی دقیق جهت کسب اطمینان از جریان های نقدی در مرکز تجاری است که این امور شامل موارد زیر می شود؛
سیستم حسابداری و پیگیری بدهی ها و فاکتور ها
بررسی دریافت ها و درآمد های مرکز تجاری
ساماندهی منابع برای حسابرسی کارآمد و موثر سالانه
 
 
مدیریت مراکز تجاری به عنوان یک عملکرد کلی و نگهداری از زیرساخت های کل ساختمان و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح و روند حرکتی این مرکز می باشد. مدیریت بازار شامل عملیات, مدیریت امکانات, امنیت, حسابرسی, تعمیر و نگهداری از فضای مشاعات, بازاریابی, اجاره و تمام توابع و الزامات دیگر مروبط به مجتمع تجاری, از راه دور یا حضور در مرکز.
 
 
 
 
1398/06/06

عضویت در خبرنامه: