چگونه با چند راهکار ساده، افزایش فروش داشته باشیم؟

چگونه با چند راهکار ساده، افزایش فروش داشته باشیم؟
این روزا با وجود سایت های زیاد و متنوع اینترنتی که تقریبا هر نوع محصولی رو هم به مشتری با خدمات خوب ارائه میدن، رقابت با دیگران و حضور در بازار کمی سخت تر از قبل به نظر میرسه. ولی هنوزم هستن مشتریانی که ترجیح میدن جنس مورد نظرشون رو از نزدیک ببینن و بعد اقدام به خرید اون کنن (واقعیت اینه که تعدادشون هم کم نیست ).
پس یه فروشگاه با جذابیت زیاد میتونه تاثیر زیادی در راهی کردن مشتری به سمت شما داشته باشه، البته باید بگیم که بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، این روزا میزان تنوع محصول و قیمت های خوب تنها عامل تعیین کننده در میل به خرید مشتری نیست بلکه اون ها بر اساس جذابیت کلی یک فروشگاه نسبت به خرید از اون تصمیم می گیرند . یعنی یک مشتری به عواملی مثل سرگرم کننده بودن فروشگاه، اخلاق فروشنده، قیمت ها، کیفیت محصولات، جذاب بودن فروشگاه برای کودکانشان و… توجه می کنند و بر اساس اون تصمیم می گیرند که وقتشون رو اونجا صرف بکنن یا نه.البته نباید اینو نادیده بگیریم که حضور در مراکز خرید و گشت و گذار در فروشگاه های مختلف بخشی از سرگرمی و گذران اوقات فراغت مردم به شمار میره، پس باید تا میتونین جذاب و متفاوت باشین. حتی اگر مشتری به قصد خرید به سمت شما نیاد، اگه تو ذهنش یه خاطره خوب بمونه حتما تو مراجعه بعدی خریدار محصول شما خواهد بود.
 پس تصویر فروشگاهتون رو جدی بگیرین، این مهمه که فرد با چه تصویر ذهنی از فروشگاه شما اونجا رو ترک می کنه. همین تصویر ذهنیه که باعث میشه فرد هنگام توصیف فروشگاه شما از کلمات متفاوتی استفاده کنه و در مدت زمان کوتاهی به یک تبلیغ کننده رایگان کسب و کار شما در میون آشنایان و خانوادش تبدیل میشه .
فروشگاه شما میتونه مفید ، امن، مهربان و صمیمی، با کیفیت، ساده، خلاق، زیبا، مردانه، متنوع، خانوادگی و... باشه و در نقطه مقابل میتونه فروشگاهی خسته کننده، بی نظم، وقت تلف کن و... باشه. اینکه کدوم این موارد در مورد شما به کار میره فقط و فقط به خودتون بستگی داره.
استفاده از رنگ و بو و صدا و موسیقی و مبلمان و سایر عناصر برای خلق یک فضای ایده آل برای مشتری می تونه مفید باشه و با دستکاری هر یک از این عناصر می تونین یک احساس خاص در مشتری ایجاد کنین.
 یک مثال بسیار جالب در این مورد فروشگاه های کینیز هستند که محصولشون لباس ها و کفش های مخصوص بیرون از خانه است. این فروشگاه با ترکیب حرفه ای موزیک با محیط فروشگاه سعی کرده موسیقی هایی با حال و هوای طبیعت پخش کنه که فرد احساس بیرون از خانه بودن را تجربه کنه. حسگرهایی هم روی سقف این فروشگاه نصب شده که تشخیص می ده فرد به چه سمتی حرکت می کنه و بر اساس محصولاتی که در آن سمت وجود داره موسیقی خاصی پخش می کنه. مثلا اگر مشتری به سمت کفش های ساحلی حرکت می کنه موسیقی امواج دریا پخش می شه.
موارد دیگری مثل طراحی دکوراسیون داخلی، چیدمان فروشگاه و…. هم وجود داره که در فرصت های آینده به آنها هم خواهیم پرداخت.
 
1399/04/14

عضویت در خبرنامه: